Mały upominek- wielkie korzyści
Trudno wymienić wszystkie korzyści, które wynikają z rozdawania gadżetów reklamowych. Niemal każdy, kto uwzględnił tą formę reklamy w strategii marketingowej swojej firmy, szybko przekonał się, jak pozytywnie wpływa ona na odbiór marki. Głównym celem stosowania gadżetów reklamowych jest bowiem kształtowanie dobrego wizerunku przedsiębiorstwa oraz aktywne promowanie jego produktów lub usług. Nie jest żadną tajemnicą, że każdy z nas lubi dostawać prezenty.
Mały upominek, który bezpośrednio trafia do klienta ma dużo bardziej osobisty charakter niż reklama masowa, na przykład w Internecie czy telewizji. Gadżet reklamowy z logo i nazwą firmy utrwala jej wizerunek w świadomości konsumenckiej. Pozwala odbiorcom w pewnym sensie zidentyfikować się z marką i budzi w nich miłe skojarzenia. W ten sposób przedsiębiorca może niejako skrócić dystans pomiędzy klientem i marką- a oczywistym jest, że odbiorcy chętniej korzystają z produktów firmy, która wydaje im się przyjazna i godna zaufania.
Jest jeszcze jedna, bardzo istotna korzyść, jaką przynosi posługiwanie się gadżetami reklamowymi. Obdarowani nimi klienci nieświadomie sami stają się żywą reklamą. Dzięki temu przedsiębiorca dociera nie tylko do nich samych, ale także do osób trzecich. Za pomocą upominków promocyjnych nazwa i logo firmy przedostają się do przestrzeni publicznej. A im więcej osób zetknie się z nazwą marki, tym większe zainteresowanie ona wzbudzi i tym bardziej widoczna stanie się na rynku.
Najpopularniejsze gadżety reklamowe
Jeśli gadżety reklamowe mają być pozytywnie odebrane przez obdarowanych, powinny spełniać kilka podstawowych kryteriów. Zazwyczaj najlepiej sprawdzają się upominki, które są funkcjonalne. Klient najbardziej ucieszy się, gdy otrzyma coś, co będzie mógł praktycznie wykorzystać. Poza tym gadżety powinny być dobrej jakości i odznaczać się dużą estetyką wykonania. Czasem warto zaskoczyć konsumentów i wręczyć im coś oryginalnego- niebanalny upominek bardziej utkwi im w pamięci.
Do najpopularniejszych i najbardziej skutecznych gadżetów promocyjnych można zaliczyć ceramiczne kubki, notesy, smycze, czy długopisy. Można zainwestować także w coś bardziej nowoczesnego i obdarować klientów pendrive'm albo power bankiem. W związku z rosnącą świadomością ekologiczną społeczeństwa w ostatnich latach dużą popularnością cieszą się także gadżety zgodne z duchem eko (jak z oferty firmy Reklamowe24 - gadzety-reklamowe.com/eco/). Materiałowa torba na zakupy albo wielorazowy bidon na wodę to praktyczne i niedrogie przedmioty, które doskonale nadają się na upominek dla klientów.