Tym samym, PWSZ w Nysie została wpisana do Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Zyskają na tym pracownicy oraz studenci.
W PWSZ w Nysie prowadzone były badania auditowe. Ich wynik potwierdziły, że wdrożony kilka miesięcy temu System Zarządzania Jakością spełnia wymagania normy PN-EN ISO 9001:2009 oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Tym samym, audytorzy postanowili rekomendować PWSZ do rejestracji w KSU w zakresie usług doradczych o charakterze ogólnym, proinnowacyjnym, szkoleniowym oraz informacyjnym.
- Jest to działanie pozycjonujące PWSZ jako uczelnię, która jest otwarta na współpracę z biznesem – mówi dr inż. Piotr Woźniak, pełnomocnik rektora PWSZ w Nysie ds. Systemu Zarządzania Jakością.
Wytypowaliśmy już około sto usług, które możemy zaoferować na rynku, a wpisanie nas do KSU umożliwia nieodpłatne korzystanie z tych usług przez przedsiębiorców, samorządy, osoby fizyczne i organizację typu non-profit – dodaje Woźniak.
Na wprowadzeniu Systemu Zarządzania Jakością i wpisie do KSU skorzystają również kandydaci na studentów i obecni żacy PWSZ. Audit potwierdził, że uczelnia jest zarządzana w sposób profesjonalny i stosuje standardy nauczania, które spełniają wszelkie wymagania międzynarodowe. Studenci będą mieli łatwiejszy i dużo szybszy kontakt z przedsiębiorcami. - W tym momencie dla wielu dużych koncernów czy korporacji jesteśmy wiarygodnym partnerem do współpracy – dodaje dr inż. Piotr Woźniak.